Menu

شرکت زیباموج نوین دو نوع کارت ارائه می‌دهد، سنتی و الکترونیکی

کارت زیباموج
کارت سنتی از جنس کاغذ اسکناس است، در چاپخانه بانک ملی ایران چاپ شده و معمولاً در جعبه‌های 50 عددی بسته‌بندی می‌گردد. سازمانهای طرف قرارداد تعداد مورد نیاز را تهیه کرده و بر اساس سهمیه تعیین شده بین کارکنان خود تقسیم می‌کنند. این کارت یکبار مصرف است و هنگام مراجعه به مراکز پذیرنده معادل با خدمات ارائه شده تعدادی کارت دریافت می‌شود.
نوین‌کارت
کارت الکترونیکی به نام نوین‌کارت نامگذاری شده و فقط در دستگاه‌های کارتخوان شرکت زیباموج قابل استفاده می‌باشد. نوین‌کارت را نیز چاپخانه بانک ملی ایران به سفارش شرکت زیباموج تولید می‌نماید. سازمانهای طرف قرارداد به تعداد پرسنل خود نوین‌کارت خریداری کرده و سهمیه هر شخص از بودجه سازمانی را در حساب کارت وی شارژ می‌کنند.
سیستم کارت الکترونیکی شرکت زیباموج که مجموعه‌ای متشکل از سخت افزار و نرم‌افزارهای متعدد می‌باشد و سرویس ارائه خدمات ورزشی رفاهی به مشتریان و سازمان‌ها را فراهم می‌نماید، نوین‌کارت نام دارد.
در این سیستم مصرف کنندگان کارت در قالب مشتری تعریف می‌شوند. هر مشتری می‌تواند تعدادی حساب با ماهیت‌ها و کاربری‌های متفاوت داشته باشد. همچنین هر مشتری می‌تواند تعدادی کارت نیز داشته باشد که تمام کارتها به حسابهای وی متصل هستند.
حساب می‌تواند از نوع سازمانی باشد، بدین معنی که توسط سازمان محل کار مشتری شارژ می‌شود. حساب‌های سازمانی متعددی برای یک مشتری قابل تعریف است که هر یک برای بودجه خاصی در نظر گرفته می‌شود. مثلاً بودجه ورزشی در یک حساب، بودجه رستوران در حسابی دیگر و بودجه پوشاک در حساب دیگری هر یک بطور جداگانه قابل تعریف و شارژ است. برای هر یک از این حسابها می‌توان کاربری خاصی تعریف کرد بدین معنی که فقط در خدمات مشخصی قابل مصرف باشد.
مشتری می‌تواند حساب دیگری از نوع شارژ اینترنتی داشته باشد که توسط خودش و از طریق اینترنت شارژ می‌شود.
لازم است قبل از مراجعه به پذیرندگان نوین کارت مشتری کارت خود را فعال کند، در غیر اینصورت پذیرش نخواهد شد.
وقتی مشتری به مراکز پذیرنده مراجعه می‌کند چنانچه حساب‌های وی کاربری عمومی داشته باشد یا کاربری حساب منطبق با خدماتی باشد که به آن مراجعه کرده است، پذیرش انجام می‌شود. هزینه خدمات از حساب مربوطه کسر شده و گزارش کوتاهی حاوی مبلغ کسر شده و مانده حساب در قالب پیامک برای مشتری ارسال می‌گردد.
همچنین یک نرم‌افزار با نام پنل مشتریان در دسترس دارندگان کارت است که از طریق آن می‌توانند تمامی اطلاعات مرتبط با کارت‌ها و حساب‌های خود را مشاهد نموده و در صورت نیاز کارت خود را از طریق اینترنت شارژ کنند.
با وجود امکانات ارتباطی که این روزها در اختیار داریم استفاده از کاغذ برای صدور رسید و امثالهم کار اشتباهی است و باعث آسیب بیشتر به محیط زیست می‌شود. با همین دیدگاه دستگاه‌های کارت‌خوان نوین‌کارت بجای رسید کاغذی رسید الکترونیکی می‌دهند. بدین ترتیب هر بار که پذیرش می‌شوید رسید الکترونیکی خود را از طریق پیامک دریافت خواهید کرد. امکانات دیگری همچون مانده گیری، مسدود کردن کارت از طریق اعلام مفقودی و... در این سیستم تعبیه شده است.
زمانی که کارت خود را دریافت می‌کنید غیرفعال است و باید قبل از اولین استفاده فعال شود که این کار نیز از طریق سامانه پیامکی انجام می‌شود.
با ارسال عدد صفر یا یک پیامک بدون متن به شماره 100084376 منوی سامانه برایتان ارسال می‌شود.
کارتی که در ابتدا برای یک مشتری صادر می‌شود کارت اصلی است و کارت خانواده امکانی در جهت ایجاد رفاه بیشتر برای مشتریان است.
از آنجایی که برخی سازمان‌ها علاقمندند که پرسنل و خانواده‌هایشان بتوانند بطور همزمان از خدمات نوین‌کارت بهرمند گردند، نوع دیگری از کارت با نام کارت خانواده برای ایشان صادر می‌شود که به همان حساب‌های کارت اصلی متصل است.
کارت خانواده همانند کارت اصلی می‌بایست فعال شود تا قابل استفاده باشد. البته الزامی ندارد که این کار با همان شماره موبایلی که کارت اصلی فعال شده انجام شود و بدیهی است که می‌توان کارت خانواده را با موبایل دیگری فعال کرد. مثلاً یک مشتری می‌تواند کارت اصلی را با موبایل خودش و کارت خانواده را با موبایل همسرش فعال نموده و در اختیار وی قرار دهد.
وقتی یک کارت در استخر پذیرش می‌شود یا خریدی در یک فروشگاه انجام می‌دهد، پیامک رسید برای همان شماره موبایلی ارسال می‌شود که کارت را فعال کرده است.
یک مشتری می‌تواند تعدادی حساب داشته باشد، حسابهایی که توسط سازمان محل کار مشتری شارژ می‌شوند حساب سازمانی هستند و حسابی که توسط خود مشتری شارژ می‌شود حساب اینترنتی نام دارد.
یک حساب می‌تواند کاربری عمومی داشته باشد که در این صورت در تمامی حوزه‌های خدماتی و کل پذیرندگان نوین‌کارت قابل پذیرش و استفاده است. مثلاً حساب اینترنتی که توسط خود مشتری شارژ می‌شود کاربری عمومی دارد.
اما از آنجایی که برخی اوقات بودجه‌های سازمانی برای مصارف خاصی در نظر گرفته شده و باید در همان موضوع هزینه شوند، حساب‌های سازمانی ممکن است محدود به استفاده در خدمات مشخصی شوند که کاربری حساب نامیده می‌شود. مثلاً بودجه‌ای که صرفاً برای هزینه در استخر تخصیص یافته است در حسابی شارژ می‌شود که کاربری استخر دارد. بودجه‌ای که برای بحث ورزش تخصیص یافته در حسابی با کاربری استخرسونا، باشگاه ورزشی و فروشگاه ورزشی شارژ می‌شود.
چنانچه کاربری حساب محدود به خدمات خاصی باشد آن حساب فقط در همان خدمات قابل استفاده است و مراجعه به سایر پذیرندگان باعث عدم پذیرش کارت می‌شود. با حسابی که کاربری رستوران دارد فقط میتوان رستوران رفت.
یک نرم‌افزار با نام پنل مشتریان در دسترس دارندگان کارت است که از طریق آن می‌توانند تمامی اطلاعات مرتبط با کارت‌ها و حساب‌های خود را مشاهد نمایند.
تغییر رمز کارت و امکان مسدود کردن کارت مفقود شده و درخواست صدور کارت در این پنل مهیاست.
همچنین ریز تراکنش‌های کارت‌ها و حساب‌ها قابل مشاهده و قابل دریافت در قالب فایل اکسل است.
خرید شارژ اینترنتی بصورت آنلاین قابل انجام است و بلافاصله در حساب مشتری اعمال خواهد شد.

جهت ورود به پنل مشتریان اینجا کلیک کنید
خرید شارژ اینترنتی فقط از طریق پنل مشتریان میسر است و برای ورود به پنل می‌بایست حداقل یک کارت فعال شده داشته باشید. پس اگر نوین‌کارت دارید ولی هنوز فعال نشده ابتدا مراحل فعالسازی کارت را انجام دهید. سپس می‌توانید وارد پنل مشتریان شوید و از طریق گزینه خرید شارژ در صفحه اصلی اقدام کنید.

جهت خرید اینترنتی شارژ نوین کارت اینجا کلیک کنید
یک مشتری می‌تواند تعدادی حساب داشته باشد، حسابهایی که توسط سازمان محل کار مشتری شارژ می‌شوند و حسابی که توسط خود مشتری شارژ می‌شود.
مشتری فقط می‌تواند حساب شارژ اینترنتی خود را شخصاً شارژ کند و امکان شارژ هیچیک از حسابهای سازمانی خود را ندارد.
سازمان محل کار مشتری می‌تواند فقط حساب‌های سازمانی مشتری را شارژ یا تخلیه کند و هیچ دخل و تصرفی بر روی حساب شارژ اینترنتی وی ندارد.
در نوین‌کارت حساب‌های سازمانی تاریخ اعتبار دارند و شارژ حساب فقط تا همان تاریخ قابل استفاده است. طبق قراردادی که با سازمان خریدار منعقد می‌شود دارندگان نوین‌کارت می‌بایست تا قبل از اتمام اعتبار یک حساب سازمانی، شارژ موجود در آن را مصرف کنند.
حسابها در سررسید تاریخ اعتبار بصورت سیستمی و اتوماتیک بسته خواهند شد. چنانچه پس از این مرحله به یک پذیرنده مراجعه نمایید سیستم فقط از حساب‌های باز و در دسترس برداشت خواهد کرد و اگر هیچ حسابی متعلق به شما در دسترس نباشد، پذیرش لغو خواهد شد.
برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، مسدود کردن کارت الزامی است. اگر بعداً کارتتان را پیدا کردید می‌توانید با پشتیبانی نوین‌کارت تماس بگیرید و درخواست رفع مسدودی کنید. در غیر اینصورت برای صدور کارت جدید اقدام نمایید.
برای اعلام مفقودی کارت عدد 3 را به 100084376 پیامک کنید یا از طریق پنل مشتریان اقدام کنید.
برای صدور کارت جدید می‌بایست با پشتیبانی (84376 داخلی 113 و 114) تماس بگیرید یا از طریق پنل مشتریان اقدام بفرمایید.

جهت ورود به پنل مشتریان اینجا کلیک کنید
شرکت زیباموج طی قرارداد و توافق با یک پذیرنده (مثلاً فروشگاه) تخفیفی را به عنوان همکاری از پذیرنده دریافت می‌کند و هنگام فروش کارت به یک سازمان، بخش عمده این تخفیف را به مصرف کننده کارت تخصیص می‌دهد. بدین ترتیب مراکزی که تخفیف‌های فصلی یا مناسبتی ارائه می‌کنند این تخفیف را برای دارندگان کارت در نظر نمی‌گیرند و این موضوع کاملاً منطقی و مورد تایید است.
به عنوان مثال شرکت زیباموج از یک فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک 23% تخفیف همکاری می‌گیرد و هنگام فروش کارت به یک سازمان 20% از این تخفیف را در قالب شارژ اضافه به خریدار ارائه می‌نماید.
بدین ترتیب کارمندی که مثلاً 200 هزار تومان سهمیه بودجه داشته از همان ابتدا معادل با 240 هزار تومان شارژ دریافت می‌نماید. بدین معنی که پیشاپیش تخفیف 20% را از تمامی مراکز پذیرنده زیباموج دریافت کرده است. چنانچه این شخص در زمان تخفیف فصلی یا مناسبتی یک فروشگاه به آنجا مراجعه کند نمیتوان توقع داشت علاوه بر تخفیف اولیه برای بار دوم از تخفیف برخوردار شود.
دی ان ان