Menu

نوین‌کارت (الکترونیکی)

پذیرندگان نوین‌کارت

پنل مشتریان

سوالات متداول

آشنایی و نحوه استفاده

نوین‌کارت



معرفی نوین‌کارت

شرکت زیباموج پس از پانزده سال فعالیت مداوم در حوزه ارائه خدمات منسجم ورزشی، فرهنگی، تفریحی و رفاهی به وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، بانکها و شرکتهای دولتی و خصوصی، اکنون با روشی متفاوت و منحصر بفرد در خدمت مشتریان خود می‌باشد.
کارت الکترونیکی شرکت زیباموج نوین با نام نوین‌کارت پس از دو سال تحقیق و توسعه از اسفند ماه 1394 به بهره برداری رسید. مجموعه سیستمهای نرم‌افزاری و همچنین سخت افزارهای تولید شده در این پروژه، کاملاً اختصاصی و در انحصار شرکت زیباموج نوین می‌باشند. توانمندی سیستم در حد بسیار بالایی قرار دارد و تمامی نیازهای مشتریان و سازمان‌ها را در حوزه خدمات رفاهی و فقط با ارائه یک قطعه کارت به هر نفر پوشش می‌دهد. انواع مختلف بودجه‌ها در نوین‌کارت قابل تعریف است و مدیریت نحوه مصرف بودجه در اختیار سازمان می‌باشد.
این امکانات منحصر بفرد و بی‌سابقه در مقایسه با سیستم‌های بانکی که در چنین سناریوهایی بسیار ضعیف هستند، نوین‌کارت را بعنوان تنها سیستم موجود در کشور که براستی توان ارائه خدمات منعطف و دقیق به مشتریان و سازمانها را دارد، از سایرین متمایز می‌نماید.

نوین‌کارت در بر گیرنده گستره وسیعی از ابزارها و قابلیتهای کاربردی می‌باشد که بخشی از آن عبارتست از:
  • ایجاد رکورد اختصاصی برای هر یک از پرسنل بر اساس لیست اسامی
  • صدور کارت و شخصی سازی تا 2000 قطعه در هر روز کاری
  • صدور کارت خانواده علاوه بر کارت اصلی
  • ایجاد حساب اختصاصی برای هر یک از پرسنل به تعداد مورد نیاز
  • ایجاد انواع حساب برای یک مشتری (سازمانی، اعتباری، هدیه و اینترنتی)
  • امکان تعریف یک حساب بصورت کاربری عمومی بدین معنی که در تمام حوزه‌های خدماتی قابل استفاده است
  • محدود سازی کاربری یک حساب و تعریف یک یا چند حوزه خدماتی از میان استخر سونا، باشگاه ورزشی، فروشگاه، رستوران، شهربازی و...
  • فعال سازی پیامکی کارت توسط شخص مصرف کننده
  • تعیین رمز اختصاصی برای هر کارت همزمان با فعال‌سازی
  • تغییر رمز کارت از طریق سامانه پیامکی و پنل اینترنتی
  • مانده گیری از طریق سامانه پیامکی و پنل اینترنتی
  • اعلام مفقودی و مسدود کردن کارت از طریق سامانه پیامکی و پنل اینترنتی
  • خرید اینترنتی شارژ توسط دارنده کارت از طریق پنل مشتریان

آموزش نحوه استفاده

هنگامی که کارت خود را دریافت می‌کنید در وضعیت غیر‌فعال قرار دارد، بدین معنی که کارت شما قبلاً هرگز استفاده نشده است و تا زمانی که در وضعیت فعال قرار نگیرد کماکان غیرقابل استفاده خواهد بود.

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید فعال‌سازی کارت است.

فعال سازی کارت

کارت شما دارای یک شماره 16 رقمی است که با 8437 آغاز می‌شود.
شماره کارت را به 100084376 پیامک کنید تا کارتتان فعال و قابل استفاده شود.
نتیجه فعالسازی برایتان پیامک خواهد شد. لطفاً حین فعالسازی موارد زیر را مدنظر داشته باشید.
  • پروسه فعال سازی ممکن است دقایقی طول بکشد بنابراین لطفاً صبور باشید
  • یکبار که شماره کارت را ارسال کردید منتظر نتیجه بمانید و از ارسال مکرر خودداری کنید
  • چنانچه کارت با موفقیت فعال شود رمز کارت از طریق پیامک به شما اعلام می‌شود
  • چنانچه فعالسازی ناموفق باشد پیامکی دریافت خواهید کرد که علت را مشخص نموده یا شما را راهنمایی می‌کند
  • فارسی یا لاتین بودن ارقام تفاوتی با یکدیگر ندارد بنابراین ارسال 8437601123456789 یا 8437601123456789 مجاز است
  • ارسال شماره کارت بصورت 8437601123456789 یا با درج فواصل 6789 2345 6011 8437 تفاوتی ندارد و مجاز است
پس از اینکه کارتتان فعال شد و رمز کارت را دریافت کردید می‌توانید به مراکز پذیرنده مراجعه نمایید. چنانچه با کارت غیرفعال به مراکز پذیرنده مراجعه کنید پذیرش نخواهید شد.

پذیرش

برخی از پذیرندگان کارت سنتی زیباموج به دستگاه کارت‌خوان مجهز شده و به دارندگان نوین‌کارت خدمات ارائه می‌نمایند. اینجا می‌توانید لیست پذیرندگان نوین‌کارت را ببینید

پذیرش با نوین‌کارت بسیار ساده و سریع است:
  1. کارت را به دستگاه نزدیک کنید
  2. (در استخر) نفرات\خدمات را انتخاب کنید، (در سایر مراکز) فقط مبلغ صورتحساب را وارد کنید
  3. اطلاعات مرحله 2 را تایید کنید
  4. رمز کارت را وارد کرده و تایید کنید
تمامی اطلاع رسانی‌های سیستم از طریق پیامک انجام می‌شود.
پس از پذیرش موفق پیامکی دریافت می‌کنید که مبلغ کسر شده و مانده حساب را گزارش می‌کند.
چنانچه پذیرش ناموفق باشد نیز پیامکی دریافت می‌کنید که علت را توضیح می‌دهد.

حسابها و تخفیفات

نوین‌کارت عمدتاً بصورت سازمانی به فروش میرسد. بدین شکل که یک وزارتخانه، ارگان، نهاد، بانک، موسسه، شرکت دولتی یا خصوصی که همگی در سیستم نوین‌کارت سازمان نامیده می‌شوند، بودجه‌ای برای پرسنل خود در نظر گرفته و خدمات مورد نیاز خود را به شکل منسجم از طریق نوین‌کارت دریافت می‌نماید. بنابراین بر اساس درخواست سازمان مذکور و طبق لیستی که ارائه می‌دهد برای تک تک پرسنل کارت صادر می‌شود.
در سیستم نوین‌کارت کسی که دارنده کارت است مشتری نامیده می‌شود و هر مشتری حداقل یک یا در مواردی چندین حساب دارد. سازمان بر اساس تصمیمات و سیاستهای داخلی خود تعیین می‌نماید که هر پرسنل (مشتری) چه تعداد حساب داشته باشد و هر حساب چه مبلغی شارژ شود و چگونه تخفیف بگیرد. حسابهایی که با بودجه سازمان شارژ می‌شوند حساب سازمانی نامیده می‌شوند.

مزیت بزرگ نوین‌کارت برای مشتری این است که از هر خدماتی استفاده کند همواره تخفیف می‌گیرد.

بر اساس قرارداد با سازمان (خریدار) مشخص می‌شود که این تخفیف به چه صورتی برای مشتری (دارنده کارت) اعمال شود. تخفیفات نوین‌کارت در یکی از مدل‌های زیر قابل تعریف است.
  1. بخشی از تخفیف از همان ابتدا در قالب شارژ اضافه در حساب مشتری شارژ می‌شود و بخشی هنگام پذیرش در استخرها لحاظ می‌گردد. مثلاً سازمانی برای هر یک از پرسنل 100 هزار تومان بودجه دارد پس هر یک از پرسنل علاوه بر 100 تومان شارژ سازمانی 10 تومان هم شارژ اضافه دریافت می‌کند. نتیجه اینکه هر مشتری 100 تومان پرداخت کرده ولی 110 تومان شارژ دریافت کرده و علاوه بر این وقتی به استخرها مراجعه نماید نیز کمتر از مبلغ گیشه پرداخت می‌کند. (بیشتر سازمان‌ها این مدل را ترجیح می‌دهند)
  2. کل تخفیف از همان ابتدا در قالب شارژ اضافه در حساب مشتری شارژ می‌شود پس هنگام پذیرش هیچ تخفیفی لحاظ نخواهد شد. مثلا سازمانی برای هر یک از پرسنل 100 هزار تومان در نظر می‌گیرد و علاوه بر این مبلغ 20 هزار تومان هم بصورت اضافه در حساب شارژ می‌شود. نتیجه اینکه مشتری 100 تومان پرداخت کرده ولی چنانچه به یک رستوران مراجعه نماید می‌تواند تا 120 هزار تومان از صورتحساب خود را با نوین‌کارت پرداخت نماید.
  3. حساب مشتری معادل با بودجه تخصیصی سازمان شارژ می‌شود. در این حالت تخفیف مشتری هنگام پذیرش محاسبه و اعمال می‌گردد.
محاسبات تخفیف مبتنی بر مفاد قرارداد فیمابین شرکت زیباموج و سازمان خریدار کارت بصورت ماشینی و بطور یکسان برای تمامی پرسنل انجام می‌شود. بنابراین اینکه شما در برخی پذیرندگان تخفیف می‌گیرید و در برخی دیگر معادل صورتحساب پرداخت می‌کنید نباید برایتان سوال برانگیز باشد چرا که بر اساس قرارداد عمل شده است.

کاربری حساب و محدودیت‌های استفاده

گاهی اوقات بودجه‌های سازمانی برای مصارف خاصی درنظر گرفته شده‌اند و می‌بایست در همان محل استفاده شوند. مثلا بودجه استخر لزوماً باید در استخرسونا هزینه شود و بودجه پوشاک می‌بایست در فروشگاههای لباس و کیف و کفش استفاده شود. بودجه ورزش می‌تواند در استخرسونا، باشگاه ورزشی و فروشگاه ورزشی هزینه شود. مواردی از این دست باعث می‌شوند محدودیت‌هایی در مراجعه به پذیرندگان داشته باشید. بدین معنی که سازمان خریدار کارت تعیین می‌کند مصرف شارژ حسابها در چه خدماتی مجاز است و مراجعه به چه خدماتی غیرمجاز است.

یکی از توانمندی‌های سیستم نوین‌کارت تعیین محل‌های مجاز برای مصرف شارژ یک حساب می‌باشد.

سناریوی اول: سازمانی یک میلیون و 350 هزار تومان بودجه برای هر یک از پرسنل در نظر گرفته است که شامل 300 تومان بودجه استخر، 200 تومان بودجه ورزشی، 250 تومان بودجه رستوران و 600 تومان بودجه پوشاک است. در چنین حالتی برای هر مشتری چهار حساب مجزای سازمانی با کاربری‌های مختلف تعریف می‌شود.
  1. حساب ویژه استخرسونا با شارژ اولیه 300 تومان کاربری فقط در استخرسونا
  2. حساب ویژه ورزشی با شارژ اولیه 200 تومان کاربری فقط در باشگاه ورزشی، فروشگاه ورزشی، استخرسونا
  3. حساب ویژه رستوران با شارژ اولیه 250 تومان کاربری فقط در رستوران، فست فود، کافی شاپ
  4. حساب ویژه پوشاک با شارژ اولیه 600 تومان کاربری فقط در فروشگاه پوشاک، فروشگاه کیف و کفش
هنگام مراجعه مشتری به پذیرندگان نوین‌کارت، سیستم بصورت زیر عمل می‌کند.
  • در استخر سونا ابتدا از حساب 1 برداشت می‌شود و چنانچه موجودی حساب 1 کافی نباشد از حساب 2 برداشت می‌شود
  • در باشگاه و فروشگاه ورزشی فقط برداشت از حساب 2 مجاز است و چنانچه موجودی کافی نباشد پذیرش لغو می‌شود
  • در رستوران فقط از حساب 3 برداشت می‌شود
  • در فروشگاه پوشاک و کیف و کفش فقط از حساب 4 برداشت می‌شود
  • در شهربازی یا سایر خدماتی که حسابی برایشان در نظر گرفته نشده است پذیرش غیرمجاز است و لغو می‌شود
سناریوی دوم: سازمانی 400 هزار تومان بودجه برای هر یک از پرسنل در نظر گرفته است که شامل 200 تومان بودجه استخر و 200 تومان بودجه عمومی (به انتخاب مشتری) است. در چنین حالتی برای هر مشتری دو حساب مجزای سازمانی بصورت زیر تعریف می‌شود.
  1. حساب ویژه استخرسونا با شارژ اولیه 200 تومان کاربری فقط در استخرسونا
  2. حساب عمومی با شارژ اولیه 200 تومان با کاربری آزاد به انتخاب مشتری
در این سناریو هنگام مراجعه مشتری به استخرسونا برداشت از حساب 1 انجام می‌شود مگر اینکه موجودی حساب 1 کافی نباشد که از حساب 2 برداشت خواهد شد. هنگام مراجعه به سایر پذیرندگان (غیر از استخرسونا) فقط برداشت از حساب 2 مجاز است. به عنوان مثال اگر به رستوران مراجعه کنید و موجودی حساب 2 کافی نباشد پذیرش لغو خواهد شد حتی اگر حساب 1 موجودی کافی داشته باشد.

نتیجه گیری: لطفاً قبل از مراجعه به یک پذیرنده ابتدا کنترل کنید که آیا حسابهایی که برای شما تعریف شده‌اند مجاز به استفاده از آن خدمات هستند یا نه و فقط در حالتی که حسابی با کاربری عمومی دارید مراجعه به همه پذیرندگان برای شما مجاز است، در غیر اینصورت می‌بایست فقط به خدمات مجاز مراجعه کنید.
کنترل کاربری حساب از طریق سامانه پیامکی (ارسال عدد 1 به 100084376) یا از طریق پنل مشتریان امکانپذیر است.

تاریخ اعتبار حساب

طبق قرارداردی که با سازمان خریدار منعقد می‌شود دارندگان نوین‌کارت می‌بایست تا قبل از اتمام اعتبار یک حساب سازمانی، شارژ موجود در آن را مصرف کنند.
حسابها در سررسید تاریخ اعتبار بصورت سیستمی و اتوماتیک بسته خواهند شد. چنانچه پس از این مرحله به یک پذیرنده مراجعه نمایید سیستم فقط از حساب‌های باز و در دسترس برداشت خواهد کرد و اگر هیچ حسابی متعلق به شما در دسترس نباشد، پذیرش لغو خواهد شد.

گزارش مانده حساب

از طریق سامانه پیامکی یا پنل مشتریان نوین‌کارت می‌توانید از مانده حسابهای خود مطلع شوید.
برای مانده گیری عدد 1 را به 100084376 پیامک کنید.

مسدود کردن کارت مفقود شده

چنانچه کارت شما مفقود شود بهترین راه برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، مسدود کردن کارت است. اگر بعداً کارتتان را پیدا کردید می‌توانید با پشتیبانی نوین‌کارت تماس بگیرید و درخواست رفع مسدودی کنید. در غیر اینصورت برای صدور کارت جدید ارائه درخواست کتبی الزامی است.
برای اعلام مفقودی کارت عدد 3 را به 100084376 پیامک کنید.

تغییر رمز کارت

تغییر رمز کارت از طریق سامانه پیامکی و پنل مشتریان قابل انجام است.
برای تغییر رمز پیامکی عدد 4 را به 100084376 پیامک کنید.

پشتیبانی نوین کارت

در صورت نیاز به راهنمایی در رابطه با نوین‌کارت می‌توانید با پشتیبانی به شماره 84376 داخلی 113 و 114 تماس بگیرید. تیم پشتیبانی از ساعت 7 صبح تا 11 شب پاسخگوی شماست.
دی ان ان